Saturday, September 10, 2011

:: Said to yourself i'm worderful person! ::

Pernah tak awk t'fikir?
knape aty kita selalu sakit?
kenapa aty kita rase sntiasa xtenang?
knape ape yang kita nak selalu xdapat?

pernah awak tanya soalan tu pada diri awk sndiri?
kalau ya,awk memang manusia normal! :)

Bila hati kita sakit,segala2 nya menjadi resah kan?
so,mcamne xnak aty kita sakit?

so,first..u must know,
orang yang hatinya sakit adalah kerana dia tidak bersyukur apa yang ada pada dirinya..kan?
bersyukur la dengan nikmat allah..nescaya,hati kita tenang..

second,
orang yang selalu bertanggapan negative,adalah orang t'golong hati yang sakit.right?
so,after this u must be open minded and think positive ok?
and always cheer!
jgn tunjuk pada orang lain yang kita ada masalah..:)

and last..
jangan resah apabila kita inginkan sesuatu tetapi masih berada didalam fantasi..
and jangan cemburu dengan kelebihan orang lain..

cikgu saya selalu cakap..
jangan kita fikir apa yang kita xdapat..
tapi fikir lah apa yang kita ada..dan gunalah kelebihan itu dengan sebaiknya..
setiap orang ada kelemahan dan kelebihan kan?
so,percaya pada diri sendiri,yang kita seorang yang HEBAT!

berusahalah jika inginkan sesuatu..
berdoa pada-NYA..
dan b'tawakkal lah jua kpda-NYA..
yakin,Allah sntiasa berada di sisi hambanya yang SABAR..:)
then,you'll be the WONDERFUL PERSON!

ok,post ari ni adalah berunsur nasihat sket..huhu
nasihat sesiapa yang mempunya PENYAKIT HATI..lalala~:)




arabic girl..:)
so,beutiful! :D



Nukilan FaRaH_J!Ha

♥ Terima kasih kerana sudi membaca entry Farah ^_^ ♥

7 comments:

  1. Pernah tak kamu terfikir yg kamu sakit hati disebabkan kamu byk menyakitkan hati org..lalalala.

    Gud luck in ur SPM. jgn terlalu byk bermain cinta :D

    ReplyDelete
  2. nice entri..semoga sy menjadi kuat spt penulis blog ini :smile:

    ReplyDelete
  3. anon: ye,stiap manusia pasti ad yang sakit ati sbb manusia tiada yang sempurna.. dan awak duk komen mcam2 kat blog sye,xpnah ke awk t'fikir knape awk slalu sakit aty ngan sye? so,muhasabah diri la ye...:D

    ReplyDelete
  4. Musuh k0 di 5 BukhariSeptember 18, 2011 at 6:38 PM

    sye tak sakit aty ng awk pun. sy suka lubang hidung awk time amik gmbr.kahkah. cun bangat seyh!

    klu sye sakit aty ngn awk mesti sy kutuk2 awk, ni x,sy ajar awk bhs iggris lg..kahkah.

    nape tak siarkan komen yg lain2 tu? kahkah. mesti u tgh sakit aty kan. kahkah. pape la u ni. sye ske sgt nostril awk..kahkah

    ReplyDelete
  5. haha! ape jnis manusia la.. gmbar aku,smpai lubang idung kau tilik?? haish~ ni tahap gila ape ni? hoho..
    komen yg lpas2 tuu,xpublish pn.. jz tunjuk kat kakak je suh bce.. sbb ni hal antara,hal kakak aku ngan kau kan?? and ak pn t'libat skali..haha!! so,nk bt ap publish?? ok,tme kseh ajar bhase inggris ye DAJAL?? eheh..jala..saloh! hee :D

    ReplyDelete
  6. Musuh k0 di 5 BukhariSeptember 23, 2011 at 1:44 PM

    kahkahkah.

    apa awk ngarut niey. siyes, satu pun sy xpham?

    asal kakak awk tlibat lak niey antara kta?

    kahkahkah.

    awk ni mmg kaki jantan larr..ntah mana plak jala tuh.mcm la cntik sgt nak main byk jantan..huuu


    yaaaxxxxx

    ReplyDelete
  7. haha!
    ni antara 2 la.. antara si laknat ataupun dajal.. 2musuh ni je yg saya ade.. so,xyah bt2 xpahamla.. bodo sgt la kalu xphm awk..haha

    ni ape psal kaitan ade gan tengku lak ni?? aiya!! penyibuk!! kate kt orang gdik?? haha! xsdar diri.:p

    ReplyDelete

Assalamualaikum..sila tinggal komen anda..
satu pun jadi..hehe thanks you lepak sini. :D

sila datang lagii... :)